طراحانهاوال سعی کردند تا قیمت H2 اتومبیل ارزان قیمت را با کمترین قیمت کنار بگذارند. برای این کار نوارهای نازک از فلز کروم روی دسته درب چمدان و ورودی جعبه اعمال میشود. بیشتر سپر عقب کاملاً از فلز ساخته شده است و رنگ بدنه آن یکسان است ، هرچند زیر پلاستیک مشکی وجود دارد. اگزوزهای کرومیبراق دو حالته و چراغهای هشدار دهنده باریک در قسمت زیرین سپر از دیگر مزایای طراحی عقبهاوال H2 است ، در حالی که استفاده از بال عقب (اسپویلر) و آنتن کوسه نیز جلوه بهتری به خودرو میبخشد. پنجره عقب
Haval H2بسیار کوچک است و به سختی میتواند منظره خوبی از بیرون ارائه دهد. این قسمت با قاب سیاه بسیار گستردهای آزار دهنده و آزار دهنده به نظر میرسد.
به طور کلی ، با توجه به اینکه
هاوال H2یک گذار کوچک از اقتصاد چین است ، در طراحی بیرونی آن جذابیت خاصی دارد. در مقایسه با رقبای داخلی خود مانند اسپرت X33 S اسپرت و به خصوص جک S3 ،هاوال H2 امتیاز بیشتری کسب میکند ، اما به یاد داشته باشید کههایما S5 امروزه نیز برای عموم مردم بسیار جذاب است.
ورود به کابینهاوال H2 ، طرفداران اتومبیلهای چینی و کراس اوور را با کمتر از 100 میلیون نفر در بازار ایران خوشحال میکند. البته ما فضایی مجلل و پر از تجهیزات مدرن نداریم ، اما طراحی و چیدمان مجهز به داشبورد این امکان را به مسافر
هاوال H2 میدهد که در نگاه اول احساس خوبی داشته باشد.
ماده اصلی موجود در داشبورد از پلاستیک فشرده شده است که در قسمت بالا و پایین نسبتاً جامد و ارزان به نظر میرسد اما در وسط به دلیل داشتن قطعات پلاستیکی براق باعث ایجاد حالت فلزی میشود. کلیدهای اصلی کنترل تهویه مطبوع ، هم پلاستیک هستند و هم مشکی ، اما پیانو و براق هستند. طراحانهاوال به طرز ماهرانهای از قاب فلزی در چندین زمینه مانند دستگیرههای چرخشی ، یک قاب مرکزی و یک قاب شیر جریان هوا استفاده کرده اند تا زیبایی لوکس بودن کابین را با کمترین هزینه تقویت کنند.
در مورد مواد به کار رفته در صندلی و تریم درب ، میتوانید ازهاوال H2 بسیار خوشحال شوید. پوست مصنوعی نه تنها روی صندلیها بلکه در بیشتر تکیه گاههای آرنج و نیم تنه دیده میشود. زندانیان دارای کرومیفلزی و براق هستند و دستگاههای نقرهای رنگ مانند قسمت میانی داشبورد هستند.
در قسمت عقب فرمان یک ترکیب نسبتاً ساده از اهرمهای سرعت سنج و کنترل از راه دور وجود دارد که با یک صفحه نمایش رنگی جذاب در مرکز قابل خریداری است. بسیاری از کارکردهای رایانه در داخل ، مانند حالت رانندگی ، مصرف متوسط سوخت ، فشار تایر و غیره از طریق این صفحه نمایش 4 اینچی به راننده منتقل میشود. فرمان
Haval H2از طراحی استخوانی برخوردار بوده و به لطف مواد چرمیفاکس ، به راننده حس خوبی میبخشد. محل قرارگیری کلیدهای کروز کنترل ، تلفن و سیستم صوتی و همچنین دستگاههای نقرهای در پایین دارای ترکیبی جذاب هستند که از کراس اوور چینی در سالهای گذشته پیشی میگیرد.
فضای داخلی
هاوال H2 در ابتدا برای چهار نفر طراحی شده بود ، اما مطمئناً میتوانید یک نفر پنجم را نیز در وسط صندلی عقب قرار دهید. نکته جالب در این خودرو راحتی قابل قبول صندلیهای ردیف دوم است به گونهای که فردی با قد 190 سانتی متر ، برای زانو و بالای سر خود ، مکان مناسبی داشته باشد و از گالوانیک (صندلی بازویی) بین صندلیها استفاده کند ، راحتی بیشتری نسبت به مسافران جلو دارد. از طرف دیگر ، ارگونومیصندلیها و راحتی آنها را نمیتوان با محصولات مشهور مانند میتسوبیشی ASX مقایسه کرد و به نظر میرسد کمیسخت باشد. این یک نکته منفی برای افراد قد بلند در صندلیهای جلو و در سفرهای طولانی است و البته با توجه به قیمت خودرو ، بهانه پذیر است.
درایو و مشخصات
نه تنها در ایران بلکه در چین و سایر کشورهای میزبانهاوال H2 ، این خودرو تنها با یک توربوشارژر 1.5 لیتری قابل خریداری است. مدلهای مختلفی از این خودرو مانند یک جلو یا دو دیفرانسیل در بازار جهانی به بازار عرضه میشود که دارای جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک یا دستی است که دارای ویژگیهای سریعتر و البته کمیکارآمدتر از کراس اوور چینی مجهز به گیربکس CVT است.هاوال H2 فقط باید در ایران با سیستم اتوماتیک انتقال و درایو دیفرانسیل ارائه شود.
کروزر H2 141 اسب بخار قدرت تولید میکند و گشتاور 202 نیوتن متر ، در حدود 11.5-12 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت میرسد کوچکترین محصولهاوال حدود 15 ثانیه طول میکشد تا به حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت و بیش از 31 ثانیه برسد. 160 کیلومتر در ساعت متوسط مصرف سوخت این خودرو در بروشورهای چینی 7.5 لیتر در 100 کیلومتر است ، اما طبق آزمایشات واقعی در کشورهای مختلف ، مصرف سوخت 9 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود.
موتور توربو
هاوال H2 در انگلیس ساخته شده است ، اما ECU از تجهیزات برند آلمانی بوش ، سیستم ترمز و برخی دیگر استفاده میکند. حداکثر توان در 5600 دور در دقیقه تولید میشود و حداکثر گشتاور از 2200 تا 4500 دور در دقیقه است که شتاب بسیار خوبی در ابتدای چرخه و عدم وجود دایرههای اولیه ایجاد میکند.
گزینهها و فرصتها
طبق معمول ، صحبت در مورد احتمال ورود یک خودروی خارجی به ایران خیلی دقیق نیست. نوسانات ارزی و رقابت با سایر خودروها در بازار ، واردکننده را وادار به تغییر سطح گزینههای خودروها میکند و البته خریدار ایرانی از حق انتخاب محروم است. با این حساب تجهیزات اساسی مدل و کلیه عملکردهای اضافیهاوال H2 موجود در نسخه کامل (حق بیمه) ارائه میشود و خودروی ذکر شده با گزینههای کامل در ایران به فروش میرسد.
چرخهای آلومینیومی18 اینچی 10 اینچی و لاستیکهای 235 میلی متر عرض به تمامیمدلهایهاوال H2 متصل شده اند. کورههای فلزی ، چراغهای جلو و عقب ، نوار LED برای روشنایی روز و عقب ، آنتن کوسه ، پنجرههای برق ، گرمایش عقب ، کنترل کروز ، صفحه لمسی 8 اینچی ، رایانه رومیزی با مانیتور رنگی 3.5 اینچی ، استارت دکمه ، ورودی بدون کلیدها و قفلهای اتوماتیک با یک دسته لمسی ، فرمان و صندلی چرمی، سیستم سرگرمیسازگار با بلوتوث با AUX ، USB و پخش کننده CD ، گزینههای ثابتهاوال H2 نسخه استاندارد است.